Belastingdienst verstuurt voorbeeldbrief met stappenplan voor aanvraag 30%-regeling

Belastingdienst verstuurt voorbeeldbrief met stappenplan voor aanvraag 30%-regeling

De Belastingdienst heeft onlangs brieven gestuurd aan werkgevers die in 2017 en 2018 een verzoek hebben ingediend voor toepassing van de 30%-regeling voor ingekomen werknemers. De reden van deze brieven is dat de Belastingdienst heeft geconstateerd dat de meerderheid van de ingediende verzoeken niet compleet is. Vaak is het aanvraagformulier niet volledig ingevuld en zijn niet alle bijlagen verzonden. Dit leidt tot een verstoring van het werkproces van de Belastingdienst en zorgt voor langere doorlooptijden. Tegen deze achtergrond heeft de Belastingdienst een brief verstuurd met een stappenplan voor het juist indienen van het verzoek. Als de aanvraag wordt ingediend volgens het stappenplan, ontvangt u zo snel mogelijk een beslissing van de Belastingdienst.

Desgewenst kunnen we u de voorbeeldbrief met het ‘Stappenplan indienen verzoek 30%-bewijsregel voor ingekomen werknemers’ toezenden.

Ook kunnen we u de voorbeeldbrief toesturen waarin de Belastingdienst informatie verstrekt over de verkorting van de looptijd van de 30%-regeling en de overgangsregeling vanaf 1 januari 2019

Mocht u meer willen weten over de 30%-regeling en/of de voorbeeldbrieven wensen te ontvangen, dan vernemen wij dat graag.


Publicatiedatum: 10 maart 2019


Deel dit nieuwsbericht