Antwoord BelastingTelefoon is in twee op de drie gevallen fout of onvolledig

Antwoord BelastingTelefoon is in twee op de drie gevallen fout of onvolledig


Wie belt met de informatielijn van de Belastingdienst krijgt in twee op de drie gevallen een fout of onvolledig antwoord op zijn vragen. Dat meldt de Consumentenbond.
De BelastingTelefoon krijgt als rapportcijfer een 4,6. Ook in 2012 kreeg de lijn een onvoldoende. Medewerkers van de informatielijn kregen van ‘mysteryshoppers’ zeven vragen voorgelegd, variërend in moeilijkheidsgraad. Elke vraag werd aan tien verschillende medewerkers gesteld.

Het ministerie van Financiën kondigde een jaar geleden aan dat medewerkers een moeilijke vraag voortaan direct zouden doorspelen naar een gespecialiseerde medewerker. Maar dat gebeurt nog steeds niet of nauwelijks. Als het wel gebeurt, is de knowhow volgens de Consumentenbond nog steeds ver te zoeken: de ‘specialisten’ beantwoordden 12 van de 15 vragen alsnog fout of onvolledig. De Consumentenbond noemt het resultaat ‘ontluisterend’.

Publicatiedatum: 09 februari 2014


Deel dit nieuwsbericht